onsdag 14. oktober 2015

Rosa blogg om en god sak

Onsdag inviterte Kathrine Nordhagen til mosjonsløp i Stavåsen for å vise støtte til Kreftforeningens ROSA SLØYFE aksjon! Den blide og nøkterne initiativtakeren hadde som mål å få med et titalls venner og kanskje samle inn en tusenlapp. Det kom 70 (!) - og allerede før Svein Erik Murud fyrte av startskuddet nærmet innsamlet beløp seg hele 10 tusenlapper. De ivrige jentenes kakesalg innbrakte i tillegg over 1500 kr alene! Hvis du vil støtte Kathrines initiativ, er det fortsatt ikke for sent selv om du ikke fikk anledning å løpe.

Mer info om hvordan du kan støtte på aksjonens Facebook-side

Med det jeg har opplevd de to siste årene, var det med en den største selvfølgelighet jeg takket ja til å gjøre noe så naturlig som å løpe SAMMEN FOR EN GOD SAK! Når det er sagt ville jeg nok ha stilt opp uansett egne opplevelser, av mange gode grunner som bl.a.:
  • Fysisk aktivitet er den aller beste "mentalhygienen" når en opplever tunge dager.
  • En aktiv livvstil er helseforebyggende.
  • Positive tiltak rett utenfor stuedøra bør en generelt støtte opp om.
  • Arrangementet var lagt til "verdens beste underlag" for trim og trening.
  • Og sist - men ikke minst: En super-positiv initiativtaker!
Som vanlig tok jeg med meg kamera og fikk praktisert litt "trim med mening" med en runde "medstrøms" og deretter en runde "motstrøms" de blide damer (og noen få like blide menn). Her kommer 50 av mine mest vellykka glimt fra kvelden da Stavåsen ble rosa: (Klikk på bildet for større utgave!):




















































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar