mandag 5. april 2010

Ingen KM - ingen kos!

Jammen er ti hele fridager allerde historie. Denne påskeferien utviklet seg værmessig absolutt i positiv retning for oss som befant  på Østlandet i alle fall. Etter en heller grå første uke, ble det skikkelig påskevær for oss de to siste dagene på Sjusjøen: Tørrvoksføre, nyoppkjørte løyper, vindstille og sol gjorde at det var bare å kose seg bortover viddene. Litt vel mye  folk og bikkjer på hjemturen etter høydags, men hvorfor vente med skituren til sporene blir blanke? Ved å trekke littt unna Birkebeinerløypa slipper en også i stor grad unna sikk-sakk gåinga som en må regne med i "rushtida" mellom Sjusjøen og Midtfjellet.

For meg ble det tre herlig turer som var perfekt etter en uke med tre konkurranser. 2. påskedag var overskuddet på plass og det var deilig å leke seg litt i bakkene samtidig som tankene allerde var på kommende lørdags tur fra Venabygdfjellet til Sjusjøen. Med bare gode minner fra min to tidligere deltakelser i det 95 km lange rennet fra 2005 og 2007, gleder jeg meg stort til igjen å gjennomføre verdens lengste skirenn. Etter en etterjuls-vinter som for min del har gått over all forvetning, føler jeg meg både sterk og klar for manndomsprøven!
Bildet: En blid og lykkelig Troll-debutant i solskinnet på Sjusjøen i april 2005. Per Arne Solheim fra Åsen IL og ego brukte begge 6.06.24 for fem år siden. I 2007 brukte jeg 6.00.16 på turen.

Som alltid når jeg har fri fra jobb, må energien omsettes i trening. Etter en liten omskriving har jeg adoptert potetgull-reklamen: INGEN K(i)M(s) - INGEN KOS! Så mye kos ble det denne påsken:


Løp                   -  32 km   -  3 timer
Ski-fri teknikk     - 58 km   -  3 timer 30 min.
Ski-klassisk         - 160 km  - 11 timer
Totalt (11 økter) -250 km - 17 timer 30 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar