mandag 17. januar 2011

Ikke helt på Jordet

Sesongens andre turrenn gikk i Jordet på søndag og ble et steg i riktig retning for mitt vedkommende. Jeg våger å påstå at løype og forhold ikke var noen fordel for meg med litt løse spor langs en relativt flat skogsbilveg. Snømangel gjorde nemlig at rennet ble lagt til en langt snillere og kortere reservetrasé. Jeg hadde sett  fram til å koble inn turboen i den lange stigningen opp fra Røsjøen, men i stedet ble det mye staking med fraspark før vending og mye pigging på returen. I de slake motene fikk jeg ikke helt rytmen da jeg ikke var helt trygg på festet i de litt løse sporene. Jeg satset på Multgrade, men hadde ikke fullgodt feste. Gradestokken viste såvidt under null, men underkjølt regn gjorde valget litt usikkert. Med mye staking var det nok ikke veldig avgjørende.

Jeg rakk akkurat å finne fram kameraet på de 40 sekunderne jeg var foran Otto.

Det ble 2. plass i klassen bak Bjarne Skogsholm, men de viktige sekundene foran klubb-kompis Otto som måtte slippe ved vending. Likevel var jeg ikke helt fornøyd med dagen da jeg aldri kom helt om kapp med beste dame (Ragnhild B) og samtidig ble slått relativt klart av en 70-åring. (Selv om Finn Magnar er verdens beste i sin klasse). Avstanden opp til vinneren var i underkant av seks minutter da jeg noterte sub. 1.03 på 18 km. Et godkjent resultat etter en ren I3 stakeøkt. (gj.snitt 146).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar