mandag 26. desember 2016

2016 - et sosialt treningsår!

På rulleskikarusell i Julussdalen i august med Otto, Kjell, Martin og Rune
Nok et år er i ferd med å ebbe ut, og jeg har benyttet noen rolige juledager til å mimre meg gjennom året ved hjelp av alle bildene som Google pent har sortert kronologisk etter dato i 2016. Pussige greier, men det er først ved en sånn gjennomgang jeg ser hvor innmari selvopptatt jeg kan virke. Det er godt ment å dele alle de fine opplevelsene jeg er så heldig å ta del i nesten daglig gjennom diverse mosjonsaktiviteter, men mengden selfies i diverse sosiale medier kan nok gjerne reduseres til fordel for mer fotogene motiver. Ops - der fikk jeg visst et nyttårsforsett på kjøpet også....

Selv om det blir mye Bakkerolfen-fokus, har jeg en bestemt oppfatning av at jeg har blitt mer sosial av meg det siste året. Jeg tilbringer anslagsvis 90 % av tida mi ute i Gud frie natur i mitt eget selskap, og da er det veldig trivelig å dele noen turer innimellom. Det er nok mer tilfeldig enn bevisst, men følelsen jeg sitter igjen med etter 2016 er at det er blitt mer sosial trening (i dobbelt betydning) enn tidligere. Et annet poeng er jo at de aller fleste som "drar meg meg med" på felles fysisk fostring er til dels mye yngre enn meg og sånn sett er med på å holde Bakkerolfen ung og sprek!

Alle konkurransene jeg er med i er også i stor grad sosialt motivert. Det merket jeg godt de to foregående årene da det ble betydelig færre treffpunkter pga. skader. Det er i konkurransene jeg treffer de fleste av min likesinnede som jeg ellers ikke får anledning til å trene med.

Min årskavalkade er derfor en hyllest til de mange gode treningsvennene jeg etter hvert har fått takket være min kjære og meningsfulle hobby. For å summere opp året helt uten fokus på prestasjoner denne gangen, har jeg knyttet et mer eller minde tilfeldig bilde tatt hver av de tolv månedene. Tusen takk for turene også til alle dere andre som jeg ikke fikk knipset noen selfie med! Kanskje blir det blir en i 2017?

Januar 2016
Med Petter på slep i Trysil-Knut-rennet på Flishøgda.
 Februar 2016

Sosial trening ute i sola for Solan og Ludvig på Sjusjøen 
 Mars 2016

På bolletur med Frode på Sjusjøen 
 April 2016

Med Askild før start på Sjusjøen Fri
Mai 2016

Med Bente, Ingvild, Torill (og Torunn), Elverum sprekeste sykle-til-jobben-lag, på Stavåsdammen
Juni 2016

Med Bjørg på "kosetur" over Midtfjellet 
Juli 2016

Med Jan Erik med vårt felles paradis i bakgrunnen
August 2016

Som "fartsholder" for Arild under Veldremila på Sveum
September 2016

Høyt oppe sammen med Rune på toppen av Blåenga i Våler.
Oktober 2016

På langtur med Ulf Erik på Sjusjøen.
November 2016

Med Miroslaw før start på Snøkuten i Veldre.
Desember 2016

På slep med Rune, Tor Eivind (skjult) og Thomas i Stangehallen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar