mandag 26. desember 2022

Oppturer og nedturer i 2022

2022 har vært et spesielt år i og med at jeg gikk fra å være yrkesaktiv til såkalt pensjonist, men også fordi jeg har vært igjennom den lengste sykdoms-perioden i mitt liv så langt.

Til tross for, eller kanskje nettopp fordi jeg har vært nedi min største bølgedal rent fysisk, er det viktig å fokusere på alle de positive opplevelsene.

Nedenfor har jeg laget en årskavalkade med et bilde fra hver måned som minner meg på at jeg har fått være med på mye moro dette året også.

Takk til alle som har bidratt til små og store øyeblikk i året som snart er over, og så håper jeg på mange felles oppturer også i 2023. 

Januar

9. januar arrangerte vi i Team 55+ Nyttårsstaken for over 20 skikompiser på hjemmebane i  Løvbergsmorunden.

Februar

19. februar ble det en sjelden klasseseier i M61-65 i Trysil Skimaraton. Rune var også fornøyd med rennet.

Mars


Vinterferie på Sjusjøen den første uka i mars er aldri feil.

April

Janteloppet på Hafjell sammen med Kjetil og Amund og 1350 andre var både proft og gøy.

Mai

Premieren på Grue Halvmaraton sammen med Ingulf 1. mai var årets høydepunkt resultatmessig i en halvert løpssesong. 

Juni

Siste skoledag på EUS 17. juni ble en minneverdig dag. 

Juli

Juli var covid-preget men hadde likevel noe høydepunkter som en 7 toppers tur  på Sjusjøen 14. juli med Jan Erik. 

August

August ble enda mindre trening enn i juli men flere fotturer som her på Skagsvola 24. august. 

September

September var årets største antiklimaks-måned med antibiotikakur og null løping - men desto flere  fotturer som her til idylliske Gulrandtjern med Bjørg 20. september.

Oktober


Kondistreninga var et kjært holdepunkt også da jeg ikke kunne delta selv. Her fra den første søndagsturen jeg kunne delta på igjen til Bergersjøen 23. oktober. 

November


Etter fire måneders konkurransepause var det rene julekvelden da jeg kunne stille opp i vårt eget Kondisløp sammen med 25 andre 20. november.

Desember

Maze og jeg rakk ca. 25 turer og 30 mil sammen i år, selv om Maze hadde "fødselspermisjon" og fikk 8 fargerike valper på samme tid som jeg hadde "koronapermisjon".

f

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar