tirsdag 1. juni 2010

Mai med både kvantitet og kvalitet

18. mai skrev jeg her på bloggen bl.a. om kommende helgs Stockholm Marathon:

...."Derfor kommer jeg nok ikke til å sette meg noe annet mål annet enn å få en positiv opplevelse sammen med 20000 andre løpere hos "søta bror".

Jeg har allerde endret litt på den innstillingen. Selvfølgelig er jeg forstatt opptatt av å få en positiv opplvelse i et av verdens beste maraton-arrangement, men følelsen på trening de siste to ukene og ikke minst i de to konkurranse i mai gjør at jeg kan være litt mer offensiv.

Statusen for mai ble bra etter min målestokk :
  • 45 timer
  • 37 økter.
  • 2 hviledager
  • 2 konkurranser (18 km + 51,5 km)
  • 360 km løp 
Det meste interessante her er antall km løping som passerte 350 km for første gang siden oktober i 2007. I tillegg ble det rundt 100 km både på ski (fristil) og sykkel. Ble faktisk overrasket over tallenes tale siden jeg hele tiden har følt at jeg har trent med overskudd.


Hva så med Stockholm? Jeg har bare et løp der tidligere å sammenlikne med, og i 2007 var det også veldig varmt med 27-30 grader under løpet. Jeg syntes ikke det var veldig plagsomt underveis, men husker best at jeg satte pers i mageknip noen km fra mål etter inntak av kruttsterk kaffe og antageligvis en vel heftig hotellfrokost. Jeg skal i alle fall styre mine lyster til etter løpet denne gangen. Den gang kom jeg inn på 3.05.12 etter å ha passert halvveis på 1.29.33. Jeg tror det kan være realistisk å matche det hvis det blir 16-18 grader på lørdag.


Før start i Stockholm Marathon 2007 sammen med Ole Peter Bergaust og romkamerat Morten Karlsen.

Jeg gleder meg til en sosial tur med Kondis-bussen sammen med fruen, og ikke minst til selve løpet!  To hviledager den siste uka tror jeg vil gjøre susen, og slik jeg ser det nå blir det å følge 3.00-fartsholderen fra start. Med over 20 000 påmeldte er det duket for tidenes største Stockholm Marathon. Sist gang fullførte "bare" 12 247 hvor jeg ble nr. 181 (170 av herrene).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar