onsdag 22. mai 2013

Hypermosjonisten

Det må bli litt agurknytt her på bloggen denne uka siden det er hele 14 dager (!)  mellom to konkurranser nå i mai, hvis jeg ikke tar med 800 meter-etappen min på vår lokale variant av TINEstafetten, da. Den hadde jeg hovedansvar for for 20. gang, tror jeg. Jeg er litt usikker på om vi var med det aller første året den ble arrangert, men før den tid arrangerte vi på Elverum Ungdomsskole stafetten under navnet "Maikuten" med 15 etapper mellom 80 og 800 meter.

I år var det over 100 000 løpere med over hele landet, og de fleste arrangementene gikk av stabelen tirsdag 14. mai, altså tre dager etter Holmenkollstafetten. Jeg pleier å kalle vår stafett for "vårens vakreste, lokale eventyr", og det avstedkom god pressedekning. Det ble riktig nok vel mye personfokus rundt Østlendingens dekning av et begivenheten, men hva gjør man ikke for å få PR rundt et løp med 420 løpende ungdommer  (+ 60 ungdommelige voksne - i alle fall i hodet)? Under er faksimiler fra Østlendingen 15.05. Det dukket opp to enda større ører i nettutgaven her: Løper mellom 80 og 100 km i uka

Førstesideoppslag !

Hypermosjonsisten - etter eget utsagn!

Og litt fokus på at andre også løp - mye fortere enn meg!



De aller fleste på langetappen før startskuddet smalt. Jeg er glad det ikke ble tatt etappetider tre dager etter "Holmenkollstafetten".....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar