fredag 28. februar 2014

Klar - eller ikke Vasa-klar?

Vasaloppet er faretruende nær, dvs. to døgn unna - og som vanlig kommer tvilen snikende. Er jeg klar for dette? Det er alltid mulig å finne et dusin argumenter for begge mulige svar hvis en vil gjøre seg selv ekstra spent og usikker. "Alle" du snakker med foran en viktig konkurranse er opptatt av å snakke ned egne forventninger med å klage på for lite trening, skader, sjukdom og bla, bla, bla. Derfor snur jeg på flisa og gir f... i kneet som nå er verre enn på flere måneder og lister heller opp alle gode grunner for at svaret må være JA - JEG ER KLAR:

  • Vasaloppet har vært en viktig motivasjonsfaktor for meg i nesten 10 måneder. 
  • Jeg har aldri gått så mye på rulleski som foran denne skisesongen. 
  • Til tross for en uvanlig vinter har jeg logget skimil som normalt. 
  • Alle vinterens fem turrenn har bekreftet god stakestyrke. 
  • Jeg er har to par ski å velge mellom avhengig av aktuelt feste. 
  • Grunnprepareringen av begge parene har aldri vært gjort grundigere. 
  • Jeg er mer rutinert og føler meg tryggere på hva som venter. 
  • Forkjølelsen har vært ute av kroppen i ti dager. 
  • Jeg har hatt en ukes vinterferie rett i forkant og har trent lett. 
  • Jeg kan forberede meg i ro og mak de siste to dagene i Sälen. 
  • Jeg får (trolig) seedet meg fram til pulje 2 og bør komme bra ut. 
  • Det er tre år siden forrige Vasaloppstart og jeg er sugen på nye opplevelser. 
Kort oppsummert: Det 5. Vasaloppet skal bli mitt beste! Hva det betyr i timer og minutter er vanskelig å vite før jeg har kjent på forholdene noen km, men dette er statistikken jeg bør pynte på for å være 100 % fornøyd:

07.03.1999   Tid: 6:05:25   Vinnertid: 4:31:37   Plass: 1301   Løpere i mål: 10983
05.03.2000   Tid: 5:29:20   Vinnertid: 4:14:38   Plass:   661   Løpere i mål: 13011
04.03.2001   Tid: 5:04:13   Vinnertid: 4:01:22   Plass:   589   Løpere i mål: 11756
06.03.2011   Tid: 5:01:01   Vinnertid: 3:51:51   Plass:   714   Løpere i mål: 13950

Bakkerolfen i Vasaloppet 2011 : Vasalopp-oppkjøring og Vasalopp-målet ble nådd

Så gjenstår det å se om jeg blir nødt til å lage en liste over hvorfor jeg ikke var klar, men den ofrer jeg ingen oppmerksomhet nå. Først skal det stakes til den store medaljen! Vi sees her på søndag ca kl 13: Målkamera

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar