mandag 20. november 2017

Over og ut for løpesesongen

Julenissen var bare en skygge av seg selv på Jessheim
(Foto: Bjørn Hytjanstorp)
Søndag avsluttet jeg løpesesongen på Jessheim med en halv vintermaraton. Ikke noe sensasjonelt i det akkurat siden jeg har gjort det samme hvert eneste år siden 1996 med unntak av 2013 og 2014 da jeg slet med knærne. Denne gangen vet jeg ikke helt ha jeg sliter med, men jeg satte i alle fall nok en bunnnotering og sprengte 1.40-grensen på halvmaraton. Det kan være både hue, hjerte eller ræva (les: hamstringen) - eller alt på en gang? Av hensyn til deg som leser skal jeg ikke dvele lenge ved det. Kort sagt så funka det ikke i det hele tatt og jeg fikk åndenød og syra ved forsering av fartsdumpene til og med!

Det eneste å skrive hjem om er 20-års deltakelsen. Lenge varierte jeg mellom hel- og halvmaraton som sesongavslutning på Romerike, men de tre siste årene har det blitt bare halvmaraton. Totalt har det blitt 11 x 42 195 m + 9 x 20 097,5 m = 65 4022,5 m - eller drøye 65 mil...

I stedet for å sutre over egen fiasko, er det bedre å dvele ved mange av mine løperkollegaer som virkelig hadde god grunn til å å være fornøyd med den vinterlige og flotte dagen på Jessheim.


TURFØLGET: Ole Peter nådde meg men nesten igjen og tok en ny klasseseier på halvmaraton,
og Margrethe gjorde det samme på 10 km.

PAALLEN: To Pål-er på pallen i M50-54 - og jammen var det ikke en Pål som vant også...
HEIA, HEIDI! Heidi knep seieren på halvmaraton i K20-22.

SUB-HALVANNEN HEIDI: Det er nok ikke bare mamma-effekten som skal til for å løpe på 1.29.59 og ta 2. plass totalt, Heidi! 

ORION-SEIER: Uheldige Stine imponerte i comebacket med å vinne halvmaraton for K40-44 med hele ti minutter.
SHOWMANDEN (eller var det Sportsmanden): Henning leverte varene på Jessheim i år også med klasseseier i M35-39 og sterk 4. plass totalt på halv.
RÅTT, RONNY: Ingen tvil om hva Ronny føler etter å satt pers på halvmaraton på vinterføre. (Foto: Privat)
TJEJDENG: Dorte var et hyggelig selskap - så lenge det varte... (Foto: Kondis)

BUKKEROLFEN: Selv skuffa gutter bukker pent når det er trøstepremie å få.
(Foto: Pål-Erik Langøigjelten)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar