tirsdag 1. desember 2020

Bakkerolfens bakvendtkalender

Lyst på en litt annerledes adventskalender i år? Ingen store premier å vinne, men heder og ære å hente ved å gå inn i jula på toppen av Bakkerolfens eksklusive "Hall of Shame". (Det jo ganske flaut å bruke tida si på å følge med på en så egosentrisk klovn)

Vinneren er den som greier/gidder å gjette flest riktige steder hvor luebildet er tatt. (Nei. økta blir ikke lagt ut på Strava før dagen etter...) Kanskje vil jeg friste med et gratis ultraløp eller noe annet seigt hvis du holder ut i 24 dager med dette tullet. 

Det florerer av kreative vrier på hvordan vi hyperaktive kan kutte ned ventetida til juleaften. Innen kondisfamilien er det absolutt antall km som teller. Ikke før er de seigeste ferdig med oddetallsløp (2-3-7-11-13 km...osv) så barker det løs med å fylle opp advent med løpeturer med lengder fra 1 til 24 km. De fleste er overkommelige i den forstand at du har samme frihet som når du spiller yatzy utvungent: Du kan velge hvilken luke du vil åpne. For lett spør du meg! Jeg har sansen for kronologi, men så var det dette med å rekke noen andre gjøremål da - samtidig som 300 km skal tilbakelegges.

Siden Bakkerolfen både er bakstreversk (alt, i alle fall formen, var mye bedre før) og at jeg stadig lever som i bakvendtland, må lukene tas kronologisk bakvendt. Jeg synes det jo er helt logisk å telle ned til jul, men også fordi jeg i år har lagt min aller første senior- (senil-)uke til den førte uka i desember slik at jeg lett kan gjøre unna den første tredelen uten stress. 

Det er en slags sesongpause for tida, så jeg vil bruke desember til å variere og finne på noen sprell. Hva de 24 dagene vil inneholde har jeg overhode ikke planlagt, men jeg har laget fire rammer som jeg skal prøve å holde meg innafor - men jeg vet ikke om jeg greier det, da....:

1. Turene skal være fra 24 km 1.desember ned til 1 km 24. desember.
2. Bevegelsesmåten skal varieres så mye som mulig. 
3. Turene skal dokumenteres med 24 forskjellige luebilder (for å få finne ut hvor mange jeg har.)
4. Turen skal gjennomføres på 24 nye steder som du altså kan gjette på. Frist for hver dag kl 24:00


Luka som blir åpnet hver kveld vil se slik ut:

Tirsdag 1.desember

Distanse: 24 km

Aktivitet: ?

Lueselfie:
?

Hvor er bildet tatt?
Vet du svaret? Send PM til 
https://www.messenger.com/t/rolf.bakken innen 01.12 kl 24:00
Riktig svar offentliggjøres her 02.12.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar