onsdag 15. september 2010

Tre dager igjen!

Det er onsdag kveld og jeg har akkurat gjort de nest siste treningsmessige forberedelsene til sesongens hovedmål - UltraBirken. Egentlig synes jeg oppladning er en pine. Nedtrapping av trening gjør meg rastløs, og overskuddet har som regel ført til at jeg har klint til på både en og to tester uka før det virkelig gjelder. Denne gang har jeg imidlertid greid å holde meg i skinnet siden mandag. Motbakketesten i Stavåsbratta tirsdag var fristende, men jeg nøyde meg med fotografering. Under torsdagens rulleskikarusell har jeg tatt på meg arrangørjobb i stedet. Flink, fornuftig gutt!

Lørdag var jeg med i Brenneriløpet i Løten for å stresse beina litt i realt terreng. Det gikk tungt fra første meter, men siden klasseinndelingen (50 - 100 år) var rimelig gunstig for en 50-åring, ble det klasseseier og STOR premie i løpet som Kjell Petter Ellingsbø med god hjelp av hele familien arrangerte for første gang.



Terrengløpet i Løten fungerte imdlertid som en perfekt gjennomkjøring, og beina var lette og fine på mandag. Elverumstrimmen var nemlig en oppløftende, siste test hvor jeg noterte min beste tid (21.02) på over tre år i den 5,5 km lange og småkuperte løypa. Jeg fikk riktignok en perfekt rygg av Rune Gilde hele vegen, men jeg gikk ikke helt i kjelleren heller. Pulsen bekreftet at jeg hadde mye å gå på, og følelse å slå om takten i alle småkneiker var herlig. Jeg må gå 35 mandagsløp bakover i statistikken for å finne en bedre tid, nærmere bestemt til 18.juni 2007! Det gir selvtillit og tro på et godt løp på lørdag. Selvfølgelig er 5 km og utraløp to vidt forskjellige idretter, men lette bein er kjekt å ha uansett!

I kveld (onsdag) ble det bare en times koseløping med min helt nye Camelbak Ocatane som ble avsluttet med 6 x 200 m i fri flyt. Sekken og drikkesystemet fungerte som forventet, beina gikk av seg selv, og det var vanskelig å avslutte økta. Hadde bare lyst å løpe mer! Nå blir det bare en liten luftetur tidlig på fredag og ellers spare på kruttet som ikke må fyres av for brått på lørdag. Nok søvn, stresse ned på jobb og privat, spise og drikke godt de to siste dagene. Vær og føre bekymrer meg ikke. Dette bli MORO!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar