lørdag 13. november 2010

Og tallet i dag er 4!

Helgens planlagte skitur til Sjusjøen ble skrinlagt pga. usikre snøforhold. Selv om forholdene var helt topp på Natrudstilen sist mandag, er jeg slett ikke deseperat etter å komme på ski ennå. Tidligere har jeg bevisst ventet til etter Vintermaraton med å gå på meg den obligatoriske gangsperrren. Slik blir det i år også. Forrige helgs to skøytøkter blir de eneste før 2010-sesongens siste konkurransemål skal innfris på Jessheim kommende søndag.

Lørdagen ble brukt til annen forhåpentligvis formbringende aktivitet: Vi er i ferd med å innrede et sårt tiltrengt treningsrom på jobben, og lørdag var vi fire kollegaer som sjauet og bar "jønn" i fire timer i strekk. Vi fikk ryddet ut mye museumsklart undervisningsmateriell og lempet inn treningsapparater bit for bit. Fire svære treningsapparater ble fraktet over fra Høyskolen som står på flyttefot til Terningen Arena. Med litt rengjøring og maling blir tilfluktsrommet nok et brukbart treningsrom for hele kollegiet.



Lang i armene men ellers sugen på mer svetting, bar det i fire-tida bar opp i Stavåsbratta med staver i halvmørke. Den halve kilometeren stiger såpass at jeg som vanlig brukte ganske nøyaktig fire minutter opp. Det passet bra med fire turer (med fire minutters pause for å jogge ned igjen) i sone fire før mørket fikk helt overtaket.

Jeg føler nå at de ukentlige øktene med staver i til dels bratte moter begynner å hjelpe på mine fra før "lamme lår". Kanskje det blir jeg som kan rykke i den den fryktede Meieribakken i Snøkuten på tirsdag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar