mandag 1. november 2010

Oktober som normalt

Oktober ebbet ut uten at det ble noen skimil i dagboka. Jeg håper imidlertid å komme på ski førstkommende helg - i alle fall på kunstsnøen på Natrudstilen. Ved nærmere "bokettersyn" i mitt digitale regnskap, viser det seg at jeg bare unntaksvis har startet skisesongen i høsteferie-måneden. Faktisk så har det bare skjedd to ganger - i 2005 i tillegg til i fjor. Ingen grunn til panikk altså! Det har blitt tre økter på rulleski i tillegg til korte økter både med staver og på Brå-sterken. Jeg føler meg derfor klar for skisesongen uten å ha vært på ski ennå. Her er oktober 2010 oppsummert i tremingstimer og km:

Aktivitet              Timer   Km
 Bevegelighet          0.5             -
Løp                    27.1      297.4
 Rulleski/stavgang  4.6        62.7
Styrketrening        2.3             -
 Spinning/Sykling   0.9        25.0

 Sum:                  35.4     386.1

logo
Konkurranse-frevensen har ligget på normalen for oktober måned. Formesssig har pila pekt oppover i de tre løpene som jeg har deltatt i, Gå-Joggen, Snøkuten og Fredrikstad Maraton, med løpet i plankebyen som det klart mest tilfredstillende. Jeg håper å fortsette den trenden i november med to konkurranser i den tredje uka, Snøkuten og Jessheim Vinter(halv)maraton, samtidig som jeg ser fram til å gå meg inn på skiene. Tre av helgene skal etter planen tilbringes på Sjusjøen, og i morgen er det spådd snø i høyden. Ikke meg i mot!

4 kommentarer:

  1. Dette ser bra ut! Nesten 30 mil løping i okt. er imponerende. Jeg nøyde meg med 20, men fikk 7 mil på ski nå i helga, se bloggen min på www.lybeckmedia.no
    Jeg er heller ikke så aktiv som deg på konkurransefronten, men har fått med 17 i år. Det blir nok med det...
    hilsen Torodd

    SvarSlett
  2. Godt jobba, Rolf. I motsetning til deg venter jeg ikke akkurat på vinteren. Håper på bare veier så lenge som mulig, i hvert fall her i lavlandet.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder og interessant blogg, Torodd. Tror forresten at jeg ikke har gratulert deg med 100-maraton-jubileet i Oslo, så derfor: Gratulerer med medlemskap i den eksklusive klubben. Du er et eksempel til etterfølgelse for meg med din allsidige aktivitet. (Jeg er forresten snart halvveis.)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med suveren klasse-seier på halv, Vidar!
    Jeg er nok litt Ole Brumm: Ja, takk begge deler. Barmark i lavlandet (til 21. november) og skiføre på fjellet ville vært ideelt for meg nå.

    SvarSlett