mandag 18. april 2011

Håpet er lysegrønt!

Etter en ukes overganstrening er fokus rettet mot alle vårens vakre eventyr. Akkurat som de siste 15 vårene, blir det mye å se fram til. Jeg kan ikke love meg selv "gull og grønne skoger" - men grønne strømper kan bli et varemerke for Bakkerolfen i år! Så blir jeg i alle fall lagt merke til i de første løpene! Vel, det var primært ikke det som var grunnen for at jeg bestilte et par nye CEP kompresjonsstrømper i den fargen fra Løplabbet, men når alternativet var hvitt var vel ikke det så dumt?
                
 Bildet: Det ble tidlig grønt i år!

          
I skrivende stud har det gått åtte dager siden årets siste seriøse skitur på 95 km, og jeg står på farten til en uke på Sjusjøen igjen - med både klassiske ski, skøyteski, sykkel og diverse joggesko i baggasjen. Litt spent på skiføret, men håpet er å få noen fine turer på skaraføre før hanen fiser (!) Sykkelen er med som restitusjons-back-up hvis skiføret blir håpløst, og joggeskoene skal få lufta seg etter tur. Uka med litt variert trening etter Troll har gjort godt, og jeg føler at spensten i steget er tilbake etter rekordlite løping siste halvdel av vinteren.
     
Troll Ski Marathon satt forresten i kroppen i langt større grad enn både Vasan og Birken. Dvs. jeg tror det er vel så mye kombinasjonen med et par korte kvalitetsøkter på beina som merkes. Onsdag både i forkant og etterkant av 95 kilometeren, stilte jeg nemlig på Gå-Joggen og fikk blåst ut skikkelig igjen. 12-15 minutter over terskel må jeg på beina for å få til, og jeg kjenner at belastningen både muskulært og på systemet ellers blir mye større. Jeg har rett og slett vært sliten i flere dager, og har sovet mer enn vanlig. Vel, nok om skisesongen i denne omgang. Den har vært begivenhetsrik og god og fortjener en oppsummering ved neste anledning.
 
I dag har jeg slengt avgårde påmeldinger til alle vårens planlagt løp og blikket er rette rett framover i vårsola etter årets første lantur i kort tights og t-skjorte. Nedefor følger terminlista mi slik den ser ut i øyeblikket som viser at det blir fokus på kortere konkurranser sammeliknet med fjoråret som inneholdt både Ulvådalen Ultra og Stockholm Marathon i tilsvarende periode. Hva høstsesongen vil bringe har jeg ingen klare formeninger om ennå, men jeg har veldig lyst på NM halvmaraton i Drammen 11. september. Så får vi se om det blir tid og bein til maraton- og ultraløp i høst.... 
              
Fredag 29.04 KM terrengløp       Moelv         3 km  Påmeldt
Lørdag 07.05 Sentrumsløpet       Oslo         10 km  Påmeldt
Lørdag 14.05 Holmenkollen singel Oslo         18 km  Påmeldt
Søndag 22.05 KM friidrett        Romedal       5 km
Lørdag 28.05 Merrell Challenge   Sørkedalen   ?? km  Påmeldt
Lørdag 11.06 Pilgrimsferden      Jordet       12 km
Lørdag 18.06 Sentrumsgateløpet   Kongsvinger  10 km  Påmeldt
Lørdag 25.06 Femundløpet         Femundsenden 21 km  Påmeldt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar