mandag 20. august 2012

Multe-sport i Tufsingdalen

Det kan som kjent gå sport i det meste. For meg er det å tråle hjemlige trakter på jakt etter "fjellets gull" en konkurranse i seg selv. Helgas tre utflukter i Femundsmarka ble utbytterik på flere måter. Det ble to herlige treningsturer pluss en tur med lavere tempo - men desto større utbytte i fryseren. I fare for å avsløre godt bevarte lokale hemmeligheter, kommer det  her noen bilder fra min todagers "multe-sport-weekend": 

Fra min rekognoseringstur lørdag. Rotjønnan og Storkletten sett rett nordfra.
Det ble  8 km og 75 min. myrløping før frokost.
På sporet av gull sammen  med svigermor, Karin,  på "hemmelige" sted på Bakkfjellet et sted.
Påfyll av friskt fjellvann i Kvernbekken.
På veg hjem over Litjkletten med hele Tufsingdalen foran oss etter fem timers multetur.
Røsslyngen farget skogbunnen lilla.
Herlig stilløping på Buhøgda mellom Tufsingdalen og Femundshytten søndag. 
Utsikt mot Femunden på min drømmetur søndag. Se logg under!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar