mandag 31. desember 2012

GODT NYTT ÅR!

Fortsatt julekortstemning siste dag av romjula på Sjusjøen.
Også årets 366 dag ble brukt med mening. Jeg hadde planlagt å avslutte året med en dobbel (ikke whisky, men formtest), men værgudene sørget for at det ble med en enkel. Det planlagte fristilrennet på Budor ble utsatt et døgn og måtte dermed gå uten meg dessverre.

I grålysningen mandag morgen var jeg allerede på plass på Sjusjøen og stilte uten konkurrenter i min private utgave av det 23 km lange Romjulsrennet. Løypa var kjørt opp etter nattens snøfall på anslagsvis 10 cm, med unntak av de 4 kilometerne fra Rømåsmyra over fjellet til Kopnagelen samt inne på selve stadion. Det var nok adskillige lettere å få feste for meg enn på selve renndagen, men med gliden var det nok motsatt - spesielt i løssnøen over fjellet. Det var -3 og greit feste med VR45 der det var faste spor. Jeg fikk likevel en god gjennomkjøring før Budorrennet kommende lørdag, selv om tida ikke ble all verden. Med 1t og 32 min på 23,5 km ble det ei (lav) I3-økt.


Det var ellers lett å se lyst på livet på årets siste dag. Alt var hvitt i tåka, og hadde det ikke vært for merkestaurene hadde jeg slitt med å finne traséen der det ikke var oppkjørt. Herlig likevel med følelsen av å brøyta løypa som i "gamle dager" selv om det ble bråstopp i flere usynlige fonner.

En lysende nyttårsaften - selv ut raketter! 
En kjapp opptelling i treningsdagboka, viser at det ble mitt mest meningsfulle år målt både i timer og km. Det ble drøye 520 treningstimer og nesten 6000 km fordelt på 3000 på beina, 2500 på ski og resten på sykkel. Det har vært et meget begivenhetsrikt år for treningsnarkomanen, konkurransefanatikeren, bloggeren, kondismedarbeideren og kroppsøvingslæreren. Hvis ikke januar blir FOR travel satser jeg på å komme tilbake til noen av bravadene ved en senere anledning.....
 
Fischer-skia trives på Fjellstua..
Treffende reklame, ikke sant?

Da gjenstår det bare å ønske alle et 
GODT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år, Rolf! Vi sees nok...!

    SvarSlett
  2. Takk og det samme til deg, Jan Olav. Jeg ser nok deg lettere enn du ser meg det kommende året - i løpsammenheng i alle fall - hvis ikke du har fått øyne i nakken, da...... Våger meg på et (ikke alt for vågalt) tips: 2013 bringer din første Snøkutseier, Jan Olav!

    SvarSlett