tirsdag 4. desember 2012

Listefyll i turrenn

Startnummer fra Birken1995
Det er tid for å tenke turrenn igjen, og jeg har for moro skyld tatt et dykk helt nederst i arkivet for å mimre om gamle prestasjoner. Morsom lesing selv om egne bravader ikke var all verden - i all fall ikke det første året jeg konkurrerte med ski på beina. Det var det herrens år 1995 og det ble sju renn i løpet av vinteren - tre før og tre etter min Birkebeinerdebut i mars. Det aller første rennet jeg gikk, JH-rennet, er ikke å finne på terminlista lenger. Det samme gjelder to andre renn jeg deltok den første vinteren, Nøtbergsrennet i Sørskogbygda og Vinjeløpet i Stor-Elvdal.

Det ble med ett eneste unntak plasseringer på nedre halvdel av resultatlistene den første vinteren. I påskerennet Narkuten hjemme i Tufsingdalen fikk jeg min aller første premie i en konkurranse etter at det ble 3. plass av 9 løpere i klasse M8 (30-39 år). For ordens skyld kan det nevnes at jeg med 4.33.54 ble 303. mann i M30-34 i mitt alle første Birkebeinerrenn den 18.03.1995. (Aldersreglene var annerledes "i gamle dager" så jeg konkurrerte altså i 30-34-årsklassen selv om jeg var 35 år.)

Her er klasselistene fra et par av mine turrenn i 1995. Det skal vel være mulig å toppe dette i løpet av kommende sesong? Statistisk sett kan jeg kan vel love at Birken vil gå over en time raskere i 2013 enn i 1995....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar