mandag 21. januar 2013

En ganske vanlig kondishelg...


"Tida strekker ikke til" er den vanlige unnskyldningen for ting en ikke gidder å gjøre - eller i beste fall prioriterer bort. Helgene mellom jul og påske er høysesong for meg som frivillig kondisreporter (og selvsagt også som turløper) og setter bokstavelig talt kondisjonen (mest foran pc-en ) på prøve. I stedet for å bli stressa av alt som foreløpig er ugjort, prøver jeg å snu på flisa og se på alt jeg faktisk til en hver tid har rukket å få unna.

Bildet: Tida strakk så absolutt ikke til på 800 m i KM, og det var bare tull å juble for den sportslige prestasjonen. Men hva gjør man ikke for pressen? ((Foto: Miroslaw Baran)

For illustrere hvordan en hobbyreportere som meg jobber, har jeg "ført dagbok" for sist helg. Den skiller seg bare ut fra mange av de andre helgene i vintersesongen ved at mesteparten av tida ble brukt innendørs i forbindelse med KM i friidrett i Stangehallen i stedet for i ute i de dype skoger på et eller annet turrenn.

NB! Jeg har vel aldri vært kjent for rask og effektiv teknikk verken på ski eller i løp - ei heller med tastaturet kan jeg love. (Jeg ville antakeligvis sultet i hjel hvis jeg jobbet på akkord!) Stabilitet og utholdenhet skal jeg i imidlertid ha for?
Her er faktisk hva jeg rakk denne helga:
Lørdag: Ca. kl:
1000: Avreise til Stangehallen
1100: Høydeleder i KM i Stangehallen
1430: Oppvarming + fotografering + 1500 m + nedjogg i Stangehallen
1600: Hjemreise fra Stangehallen
1700: Hjemme til middag
1800: Kondisreportasjer fra Furnesåsen Rundt, Furnesrennet, Sørfjellrunden og KM friidrett 1. dag
0100: Natta!
Søndag:
0700: Kondisjobbing med Furnesåsen Rundt, Furnesrennet, Sørfjellrunden og KM friidrett
1000: Avreise til Stangehallen
1100: Funksjonær el.tid i Stangehallen
1400: (Oppvarming) + fotografering + 800 m + (Nedjogg) i Stangehallen
1530: Nedrigging etter stevnet
1600: Hjemreise fra Stangehallen
1700: Hjemme til middag
1800: Kondisreportasjer fra KM friidrett 2. dag
1900: 21 km skitur i lysløypa (- 14 grader)
2100: Kondisreportasjer fra KM friidrett 2. dag + Røsjørennet
2300: Natta!
Mandag:
0900: Kondisreportasjer fra KM friidrett 2. dag + Næringslivsmesterskapet på Sjusjøen
1200: 2 km joggetur til jobben (som jeg er betalt for)
1230: Kroppsøvingstimer med 9. klasse 
1500: 7 km løpetur hjem
1600: Middag
1700: Oppsummering + bildeserie fra KM på Orion-nettsida
2100: Og jammen rakk jeg å slenge ned noe på Bakkerolfens blogg fra denne helga også...
2300: God natt!

Kretsmestere for Hedmark på 1500 m: Fra v. Arild Dahl, Veldre Friidrett (MV35), Frank Tore Berntsen, Veldre Friidrett (MV40), Rolf Bakken, FIK Orion (MV50) og Sander Berntsen, Veldre Friidrett (G-15). (Foto: Erik Tvedt)

Hvis du ikke visste det fra før:
SJEKK KONDIS.NO/HEDMARK FOR LOKALE 
SKI-, LØP- OG SYKKEL-NYHETER!


2 kommentarer:

  1. Fantastisk innsats, Rolf!!
    Og gratulerer med KM-tittel på kjøpet! :-)

    SvarSlett
  2. KM-titlene var ikke mye verdt - i all fall ikke på 800 m som var fullstendig "på trynet". 1500 m er jeg imidlertid ganske fornøyd med ut fra fartsgrunnlaget, Frode.

    SvarSlett