torsdag 17. desember 2009

Med brudd på ubrutt juletradisjon

Onsdag kveld hadde vi vinterens triveligste treningsøkt i Stangehallen. Takket være Bjørn Tvedt (bildet) har veteranene i Stangehallen nå en ubrutt tradisjon den siste onsdagstreninga før jul. Julekaffe og brus med kaker til har vært på programmet så lenge jeg har benyttet riksanlegget til kvalitetstrening vinterstid. Diskusjonen gikk høyt på galleriet hvilket nummer dette var i rekken, men undertegnede har i alle fall fotobevis på at den samme harde kjerne koste seg rundt de runde bordene også i 2002. Så da var det i alle fall den 8., så det så.

Den siste uka har forresten vært av det positive slaget for min del - etter en to ukers nedtur etter at jeg skadet den venstre skuldra. Fredag (14 dager etter fallet) oppsøkte jeg igjen fastlegen min for å bli klokere på hva som egentlig var galt. Han fikk ordnet MR og røntgen på Gjøvik på mandag som viste at det var brudd i overarmsbeinet helt øverst mot leddet, men at det ikke var noen skader på muskler eller sener. Ette konsultasjon med Ove Talsnes på onsdag, ser jeg nå enda lysere på tilværelsen. Bruddet er i ferd med å gro riktig, og jeg fikk beskjed om å starte opptreninga av beveglighten i armen. Tre uker til så er det helt leget og det er "bare" smertene som begrenser hva jeg kan gjøre. Som musikk i ørene for en som har sett for seg operasjon, armen i fatle og Birken med en stav i vinter. På de tre ukene som snart har gått, har det kun blitt en dag uten noen form form trening. Dette kan bli en god vinter likevel!

Ukas innendørsøkt ble av den rent aerobe sorten for en gangs skyld. 5 x 2000 m mutters alene med armen min gikk behagelig unna i 4 blank fart, så det er i alle fall ikke noe i vegen med den kapasiteten. Med et par tempoøkter når armen tillater det, så er jeg nok der jeg skal være. Kanskje kan det bli en 1500 m under KM i slutten av januar også, siden det nok blir en uvanlig sein turrenndebut denne vinteren?

Ukas tredje opptur var overleveringa av camingvogna vår på Sjusjøen til nye fornøyde eiere fra Fredrikstad. Så da passer det vel med et lokalt uttrykk fra de kanter: "Det ordnær sæ!"

Bildet: Marie Lovise Svevad, Margrethe Bergaust og Erik Tvedt i forgrunnen av resten av veterangjengen som koste seg med godsaker under julekaffen på galleriet i Stangehallen onsdagkveld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar