fredag 22. mars 2013

Varemerket Bakkerolfen

Midt i denne uka passerte telleren oppe i høyre hjørne på bloggen min 100 000 besøk. Jeg synes det er artig å følge med på diverse statistikker over når dere er innom, hvordan dere kommer inn og hva dere leser. At jeg er fascinert av tall er vel ingen hemmelighet, og jo mer absolutte de er jo bedre. Hvis en ser på diagrammet under, er nok ikke tallene helt absolutte. De store "fjelltoppene" ble dannet ved to bytter mellom det klassiske Blogger-utseendet og såkalte dynamiske visninger. De har gir langt større uttelling, men jeg er litt usikker på hvor reelt det er. At leserne går videre fra det innlegget de kom inn på, er imidlertid logisk. Bilder og mer "fancy" hovedside gjør det lettere å oppdage andre interessante (?) innlegg.



Skjermbildet over inneholder mye informasjon. Her er noen av de mest interessante:
  • Mest populære innlegg: Nytt tøft Birkebeinerløp - 1906 sidevisninger
  • Mest leste måned: Juli 2012
  • Ca. 9 000 sidevisninger pr måned eller ca. 300 pr dag det siste halve året. 
  •  Mest brukte trafikkilde: kondis.no
Mitt første innlegg  ble skrevet 14. november 2009 altså for snart tre og et halvt år siden. Navnet på bloggen var nok den gang inspirert av Gange-Rolv, men varemerket Bakkerolfen ble egentlig "lansert" av de to jentene i klassen min på barneskolen som i en periode i "storskolen" nok syntes jeg var en pest og en plage. De laget derfor en lokal versjon av "What shall we do with the drunken Sailor?" som fritt oversatt ble til: "Hva skal vi gjør med Bakkerolfen?" Hvordan neste strofe gikk?  Ok da, her kommer svaret: "Putt'n i dass og trekk opp snora, putt'n i dass og trekk opp snora." Mobbing? Neppe, jeg tipper jeg hadde fortjent den hiten der....

Etter drøyt tre år med "varemerket" Bakkerolfen, er det ganske mange som tilkaller meg bare med det. Ertende sangtekster fra barneskolen er glemt. Nå er det bare moro å høre "Heia Bakkerolfen!" på Midtfjellet og komme i snakk med kjente og litt mindre kjente likesinnede i Håkons Hall som gjerne vil fortelle at de har glede av å lese "løpende oppdateringer fra en kondisjonists hverdag". Etter de siste dagers bravader er jeg fristet til å endre slagordet til "løpende oppdateringer fra en hypermosjonsist hverdag - og fest"!!

Påskeferien har innhentet meg og jeg kan få tid til å gjøre mer av det jeg har lyst til - bl.a. å reflektere litt mer over siste helgs Birkebeinerrenn. Følg meg gjerne også i påsken!

GOD PÅSKEFERIE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar