tirsdag 30. mars 2010

Prestisjetap i Narkuten

Klar til start på Narsjøen for min Narkut nr. 19.

Påske-tourens andre skirenn er unnagjort. Etter ganske nøyaktig en times jobbing var den 20 km lange Narkuten fra Narbuvoll til Tufsingdalen unnagjort. Jeg er ikke så verst fornøyd med innsatsen egentlig, men et prstisjetap for fetter Jan Erik svir likevel litt. Jeg ble nesten to minutter bak og ligger under  1- 2 i duellene våre i år. Det betyr bare at motivasjonen er på topp foran Egebergrennet i fristil på Tolga skjærtorsdag.

Ikke spesielt stilren utforteknikk rett før krysning av riksvegen litt før midtvegs.

 Det er alltid litt nostalgisk når jeg stiller til start i dette rennet der jeg tråkket mine første skiløyper. Ved målgang i samfunnshuset fikk jeg opplyst at jeg hadde gått for 19. gang siden debuten i 1970 - 10 år gammel. Den gang var løypa mye hardere da den gikk motsatt veg, og jeg husker godt at det var noen som syntes at brutter'n (som er to år yngre) og jeg var i yngste laget til å gå denne turen alene. Så vidt jeg husker gikk det greit, og etter en slapp periode på 80-tallet har jeg fått med meg Narkuten jevnlig. Neste gang er det altså 20-årsfat å hente, og dette er også det løpet/rennet jeg har lengst "ansiennitet" i - naturlig nok.
Bakkerolfen med Bakkkletten i bakgrunnen på veg mot mål på 1.00.07 og 4. plass totalt.
Alle foto: Rune Gilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar